1. Cookies optimieren die Bereitstellung unserer Dienste. Mit der Nutzung unserer Dienste erklärst Du dich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen
    Information ausblenden
  2. Willkommen im Forum von DIGITAL FERNSEHEN - dem führenden Portal für digitales Fernsehen, Medien und Entertainment. Wenn du hier neu bist, schau dich ruhig etwas um und melde dich an, um am Forengeschehen teilnehmen zu können.
    Information ausblenden

Überblick über kommende neue SKY Sender

Dieses Thema im Forum "Sky UK" wurde erstellt von Mantle7, 29. August 2007.

1. Patrick S

Patrick S Institution

Punkte für Erfolge:
    123
    Technisches Equipment:
    19,2/28,2/13/23,5°Ost, 2x Vu+Duo2, Telekom Mediareceiver 401, Yamaha DD5.1 , Teufel Soundsystem
    Anzeige
    AW: Überblick über kommende neue SKY Sender

Oh... oh...oh.... oh... das wär ja geil:D dann würde ich mir in jedem Fall auch ne Sky HD-Box holen...

2. Tom123

Tom123 Lexikon

Punkte für Erfolge:
    273
    Technisches Equipment:
    Sky Q (UK) incl Q mini + UHD, Apple TV 4K
    LG OLED 55C8

Na, da würde ich in nächster Zeit nicht unbedingt drauf wetten. Sky sagt oft sehr viel am Telefon, um Kunden bei der Stange zu halten. Für einen Fall des 10quid-Aufschlags ist es noch ein bisschen früh, vermute ich. Die holen erstmal ihre Investitionen wieder rein.

3. deepy

deepy Platin Member

Punkte für Erfolge:
    48

am 15. Oktober wird UKTVG2 durch "Dave" ersetzt

Meet Dave: The new name for UKTV G2

UKTV is strengthening its channel line up by evolving UKTV G2 into Dave, a comedy and factual entertainment channel. Launching on 15th October, the channel is aimed at a young male audience and will be available on all platforms including Freeview (DTT).
    'Everyone knows a bloke called Dave'
    The core aim of the name change is to create viewer affinity among a key target audience of ABC1 men aged 16-34 years. Based on the idea that ‘everyone knows a bloke called Dave’, research has shown the channel offers UKTV the opportunity to create a very strong brand personality.

Dave Channel Head, Steven North explains, “With a schedule for which most broadcasters would give their eye teeth, UKTV G2 is an incredibly successful channel with 10 million viewers in pay homes each month, but with relatively low brand awareness. Changing the channel name to Dave enables us to create a strong and noisy personality for the channel that immediately aligns us with our core 16-34 male audience.”

New and innovative
    Julia Jordan, UKTV’s Executive Director Business and Operations, added, “In a cluttered multi-channel environment channel branding is crucial, and Dave offers us a new and innovative way to create audience connections and a commercially desirable channel to maintain our viewing share.

The name change and move on to Freeview allows UKTV to further realise the potential of the channel proposition, making it available to view in 20 million homes nationwide for the first time.

“There’s a definite opportunity for a channel like Dave on Freeview. The younger male audience is of very high value commercially and this demographic is currently under-served in Freeview homes,” added Julia.

Marketing activity to launch Dave will commence on the 1st October with an on-air campaign created by Red Bee Media, which will play across the UKTV and Virgin Media networks.

With a brief to establish Dave as the home of witty banter and as a refuge from the everyday, the award-winning Red Bee’s innovative and original creative juxtaposes traditional weekend retreat imagery with contemporary talent from the channel’s key content in a humorous and irreverent way to represent the channel’s key brand values.

Zuletzt bearbeitet: 20. September 2007
  4. deepy

deepy Platin Member

Punkte für Erfolge:
    48

am 07. November ersetzt "Sky Real Lives" das bisherige Sky Travel

Sky Travel +1 wird wohl Sky Real Lives +1
    aus Sky Travel Extra wird Sky Real Lives 2
    und aus Sky Travel Shop wird "Sky Travel"

Zuletzt bearbeitet: 21. September 2007
  5. deepy

deepy Platin Member

Punkte für Erfolge:
    48

am 1. November ersetzt "Discovery Knowledge" Discovery Civilisation

Discovery Knowledge will be aimed at 35-55 year old men, and will feature programmes focusing on history, natural history, engineering and crime. The channel will be run Discovery Networks UK's head of factual, Dan Korn

Content for Discovery Knowledge will include Tony Robinson's Time Team and documentaries What the Ancients Knew, World War I in Colour and Extreme Engineering.

Discovery Knowledge appears on Sky channel 522 and Virgin Media channel 217 from November 1.

6. Mantle7

Mantle7 Board Ikone

Punkte für Erfolge:
    48

Ich will auch niemandem falsche Hoffnungen machen! Es ist mir nur schon öfters (und von unterschiedlichen Quellen) erzählt worden. Darum habe ich es hier auch mal erwähnt...

7. Lady on a Rooftop

Lady on a Rooftop Talk-König

Punkte für Erfolge:
    163

Auf 11.643 V unter der Kennung 52335 testet mit MinX ein neuer Musiksender von Chart Show TV. Als Sendestart wird der 08.10. angekündigt. Es kommen wohl hauptsächlich Musikvideos mit hübschen Frauen.

8. johannes9999

johannes9999 Lexikon

Punkte für Erfolge:
    36

@lady bist du dort auch zu sehen *frech grins*?

9. Lady on a Rooftop

Lady on a Rooftop Talk-König

Punkte für Erfolge:
    163

Ich halte es mit Lobo: Ich singe nur Death Metal!;)

10. deepy

deepy Platin Member

Punkte für Erfolge:
    48

Minx ist heute gestartet, ein Chart-Show Musikkanal in 16:9

Tests für Paramount Comedy 2 +1